Blog

Creat la începutul anilor 1960, aliajul INCONEL 625 este un adevărat cal de bătaie printre superaliajele de nichel. Este dur, ușor și versatil, cu proprietăți chimice și mecanice remarcabile care îl fac potrivit pentru o gamă întreagă de aplicații. Nu e de mirare că a fost un favorit din industrie timp de aproape șase decenii.
Alloy 625 a fost dezvoltat inițial pentru utilizarea în conductele de abur – o aplicație critică care necesită un grad ridicat de rezistență, stabilitate și rezistență la temperaturi extreme. De atunci, cercetarea și dezvoltarea continuă a dezvăluit – și a îmbunătățit – gama de caracteristici ale acestui aliaj. De exemplu, este excepțional de rezistent la apa sărată, ceea ce îl face ideal pentru utilizare în aplicații marine și offshore. Proprietățile sale de coroziune și rezistența la presiune îl fac, de asemenea, o alegere de bază în industria auto, nucleară și de prelucrare chimică.
Industria auto are o nevoie deosebită de metale care sunt ușoare, puternice și rezistente. În această postare, vom arunca o privire mai atentă asupra proprietăților aliajului INCONEL 625 și asupra modului în care acestea sunt utilizate în mod adecvat în fabricarea vehiculelor.

ELEMENTE EXCEPTIONALE
Aliajul INCONEL 625 este un aliaj de nichel-crom-molibden cu cantități mici de fier și niobiu. Cu un minimum de 58% nichel, beneficiază în special de rezistența, duritatea și rezistența la coroziune a acestui element. Rezistența este sporită și mai mult cu un nivel semnificativ de crom: 20–23%. Cromul este foarte rezistent la coroziune și în special la mediile oxidante.
La 8-10%, molibdenul adaugă atât rezistență, cât și rezistență la coroziune cu sâmburi și fisuri. Molibdenul contribuie, de asemenea, la o rezistență suplimentară la mediile neoxidante. 5% fier întărește și mai mult aliajul, în timp ce un mic procent de niobiu ajută la prevenirea fisurilor intergranulare după sudare. Rezultatul este un aliaj ușor, puternic, foarte lucrabil, cu proprietăți mari de coroziune în medii oxidante și neoxidante.
FORTA SI REZISTENTA
Datorită efectului pe care molibdenul și niobiul îl au asupra matricei atomice a aliajului 625, nu necesită tratament termic pentru a-și crește rezistența. Poate fi folosit pur și simplu în starea sa recoaptă. Aliajul 625 este puternic, cu o rezistență remarcabilă la tracțiune și rezistență la coroziune și oboseală. Este deosebit de rezistent la fisurarea prin coroziune cu ioni de clorură.
Rezistența la coroziune este o altă calitate remarcabilă a aliajului 625. Este popular pentru uz offshore și maritim, deoarece nu suportă practic nicio coroziune de la apa de mare sau apa dulce. Prezintă rezistență similară la mediile alcaline și la săruri neutre.
Mediile dure și extreme cu temperaturi ridicate nu reprezintă nicio problemă pentru acest superaliaj. De asemenea, funcționează foarte bine în condiții corozive la temperatură scăzută datorită adăugării de crom și molibden.
APLICAȚII IN AUTOMOTIVE
Combinația dintre putere și performanță cu cilindree mai mică a motorului și emisii mai scăzute se află în centrul industriei auto de astăzi. Acest lucru impune cerințe speciale asupra componentelor metalice utilizate la construirea unei mașini. Temperaturile de evacuare sunt mai ridicate ca niciodată, iar impulsul pentru durabilitate înseamnă că durata de viață a vehiculului trebuie să fie cât mai lungă posibil. Aceasta înseamnă că, în funcție de funcția specifică a unei anumite secțiuni a automobilului, fiecare componentă metalică are nevoie de combinația potrivită si de rezistență. Preocupările individuale ar putea fi fluajul, uzura, coroziunea, oboseala cu ciclu scăzut sau înalt sau temperaturile extreme.
Calitățile speciale ale aliajului INCONEL 625 îl fac foarte potrivit pentru elemente specifice de design auto și alte vehicule, inclusiv țevi de evacuare, discuri de rupere airbag, elemente de decuplare și senzori lambda.
TEVI DE EVACUARE
Țevile de capăt de evacuare au o muncă deosebit de grea. Sunt expușe constant la substanțe corozive și dure, cum ar fi apa de ploaie și sarea, așa că trebuie să aibă o rezistență excelentă la coroziune. De asemenea, riscă să fie înțepate, răzuite sau lovite de obiecte mici, cum ar fi pietrele. Cu toate acestea, fiind singura parte vizibilă a sistemului de evacuare și o caracteristică importantă a mașinii în sine, trebuie să arate impecabil.
Aliajul INCONEL 625 este valoros aici pentru rezistența sa la daune de sare și apă dulce, ușurință și rezistență și proprietățile sale de coroziune. De asemenea, este capabil să susțină temperaturi ridicate de evacuare fără a da greș.
ELEMENTE DE DECUPLARE
Elementele de decuplare sunt o altă parte importantă a sistemului de evacuare al unei mașini. Acestea atenuează vibrațiile, compensând expansiunea termică și reducând uzura potențială. Elementele de decuplare rezistente, durabile, care își fac treaba corect, vor crește durata de viață a întregului sistem de evacuare.
Și aici, proprietățile aliajului INCONEL 625 îl fac o alegere excelentă. Deoarece rămâne stabil la temperaturi ridicate și este rezistent la coroziune umedă – un risc real având în vedere expunerea eșapamentului la sarea din drum în timpul iernii – elementele de decuplare realizate cu acest aliaj vor funcționa bine pentru o lungă perioadă de timp, prelungind durata de viață a eșapamentului și economisind timp. și bani pentru reparații.
SENZORUL LAMBDA
Senzorul lambda este cunoscut și sub numele de senzor de oxigen. O parte a sistemului de evacuare măsoară conținutul de oxigen rezidual din gazele de eșapament. Optimizarea amestecului aer/combustibil permite trimiterea cantității corecte de combustibil către cilindrii motorului, astfel încât acesta să funcționeze corect și eficient.
Senzorii lambda – mașinile moderne au de obicei două – sunt, de asemenea, o măsură importantă de sustenabilitate și siguranță. Amplasate pe ambele părți ale convertorului catalitic, acestea sunt capabile să monitorizeze dacă funcționează așa cum ar trebui pentru a filtra gazele de eșapament nocive. Aceasta este o caracteristică crucială și trebuie să aibă o durată de viață lungă, depășind chiar și pe cea a convertorului catalitic în sine. Aliajul 625 este utilizat în general pentru a face arcurile de contact ale senzorului lambda.
DISCURI DE AIRBAG
Datorită progreselor masive în domeniul siguranței vehiculelor, airbagurile sunt acum o caracteristică standard la mașini. Airbagurile salvează vieți atunci când funcționează corect, dar pot fi foarte periculoase dacă se umflă la momentul nepotrivit. Mecanismul airbag-ului este controlat de un disc care este proiectat să se rupă la o anumită presiune, asigurând că airbag-ul este declanșat exact atunci când este necesar.
Alloy 625 este o alegere optimă pentru fabricarea acestor discuri datorită rezistenței sale la temperaturi extreme. Acest lucru asigură că airbag-ul nu se va umfla accidental în cazul unui incendiu al vehiculului, provocând rănirea șoferului, pasagerilor și/sau personalului de salvare.